Ontdekking & Merkstrategie
Het Begin
Woonovatie had door verandering van hun bouw proces snel een nieuwe website nodig die was voorzien van de juiste informatie. Wat aanvankelijk begon als een onepage website veranderde al snel in multipage website waarbij het belangrijk was dat de gebruiker het juiste bouwproces kon inzien dat voor hem of haar van toepassing was. Allard Hoeijmakers van Woonovatie, was klaar voor een nieuwe aanpak en schakelde iNōtis in om te helpen bij het vertellen van het verhaal van Woonovatie.
Merk Definiëren
Aan de hand van een aantal oefeningen ontstaat een objectieve roadmap; een beslissingsfilter voor alle toekomstige beslissingen van het bedrijf. Door de uitkomsten te vergelijken, kunnen we snel zien of de te nemen beslissingen het merk zullen helpen of kwaad doen en focussen of vertroebelen.
Op afstand werd een diepgaande strategiesessie gehouden met behulp van een combinatie van technologieën voor het delen van schermen en video. Wat naar voren kwam was een duidelijk merkverhaal en stem voor Woonovatie.
Tijdens de oefening met merkattributen kwamen meerdere woorden naar voren die voor Woonovatie belangrijk waren. Deze woorden vormden een aantal woordenclusters. "Jong, innovatief & ondernemend" sprak tot een meer do it your self open en actieve weergave, terwijl "Huiselijk, vertrouwd & betrokken" de waarden van deze door een familie gerunde bouwbedrijf raakte.

We maakten deze woorden visueel door enkele stylescapes te maken en gebruikte deze om te bespreken welke richting het beste paste bij de gebruiker en Woonovatie.

Logo &
Merkidentiteit
Rebranding
Toen de creatieve toon eenmaal was gezet, ging ik snel aan de slag om een nieuw identiteitssysteem vast te leggen dat de "verfijnde rustieke" esthetiek weerspiegelt. Ik creëerde een uniek & modern logo.
Op het oude logo stonden de bouw blokken weergegeven die in het oude proces gebruikt werden en dus niet meer overeenkwam met het huidige bedrijf. In overleg hebben we besloten het merk om te gooien en een frisse start te maken. de oude opgebouwde merkherkenning was voor dit nieuwe product niet van belang. Het nieuwe logo is een monoline logo, het is een geraamte gebruikt die eenvoudigheid van het nieuwe proces weerspiegelt en zowel het huis als de ecologische waarde van Woonovatie vertegenwoordigt.
Evolutie
Het merk van de Woonovatie had behoefte aan modernisatie & professionalisatie, terwijl het nog steeds de waarden en warmte eerbiedigde van het familiebedrijf. Het denneboom groen weerspiegelt de ecologische waardes en voegt een autentiek en familiar gevoel aan het merk toe waarbij het zonnige geel voor de warmte, innovatie en modernisatie aan het merkidentiteit toevoegt.
Webdesign &
Development
User Experience Design
Op basis van de gebruikersprofielen en de doelen van Woonovatie hebben we eerst sitemap gemaakt. De inhoud van de site werd vervolgens georganiseerd en geprioriteerd rond de belangrijkste punten voor de consument.
Wireframes & prototypes
Nu de layout van de website bekend was hebben we de website aan de hand van wireframes meer structuur gegeven. Hierdoor konden we samen met Woonovatie nadenken over de teksten en de plaatsing hiervan zonder afgeleid te worden door visuele impact.
Bouw tool
Één van de grote uitdagingen tijden dit project was om het bouwproces voor de klant goed in kaart te brengen daar het proces voor iedere gebruiker een andere start kan hebben en andere stappen tot het eind. Door een tool te ontwikkelen waarbij de gebruiker in staat is aan de hand van enkele vragen zijn eigen bouwproces inzichtelijk te maken helpen wij de gebruiker van Woonovatie beter inzicht te krijgen.


Recensie

"Samen met Leon van iNötis heb ik het hele traject van het bedenken, ontwikkelen en maken van een nieuwe communicatiestrategie en website voor mijn bedrijf op mogen pakken. Ik ben zeer tevreden met het resultaat en heb heel fijn samengewerkt!"