Toos Werkloos
Bekijk Website

Het bestrijden van taboes

The Brief

Anna Van Toos Werkloos vroeg mij haar te helpen met het logo voor haar nieuwe bedrijf. Vlak nadat het logo ontwerp was afgerond en Toos Werkloos media aandacht kreeg werd ik gevraagd of ik Toos Werkloos kon helpen de branding verder uit te bouwen en een website kon maken waar cursussen gekocht konden worden.

The Outcome

Een niet zo voor de hand liggend logo ontwerp, een custom wordpress website met woocommerce intergratie en e-learning omgeving.

The Impact

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Scope

Competitive Audit
Positioning
User Profiles
Brand Attributes
Stylescape
Logo
Stationary
Information Architecture
Wireframing and Prototyping
High Fidelity Designs
Content Management Systems (CMS)
Responsive Web Development
No items found.

Ontdekking & Merkstrategie

Wie is Toos en wie is de doelgroep. We hebben hard gewerkt om dit goed in kaart te brengen en hebben er diverse technieken op los gelaten en leidde tot de volgende 2 verklaringen:

  1. Toos Werkloos geeft praktisch en persoonlijk advies, online-trainingen en inspiratie waarbij ze met een positieve benadering het taboe rondom werkloosheid doorbreken.
  2. Toos Werkloos bied advies en online trainingen aan leergierig en ambitieuze jong volwassenen in een toegankelijke en met humor gevulde omgeving, op een  motiverende maar begripvolle manier. Om ze inzicht in hun zelf te geven en zelfverzekerd te laten voelen.

Beide verklaringen dekken en net iets andere lading en zullen dan ook gebruikt worden op verschillende plekken.

De belangrijkste kernwoorden zijn:

  • Positief
  • Energiek
  • Motiverend
  • Zelfverzekerd
  • Ambitieus

Alle bevindingen uit de Discovery & Strategy sessie werden vervolgens vertaald naar beeld. Na diverse ontwerp richtingen te hebben besproken viel de keuze op een kleurrijk en krachtige stylescape.

No items found.

Logo &
Merkidentiteit

Algemeen

Omdat Anna met Toos Werkloos het taboe wil doorbreken dat werkloos zijn echt niet iets is om je voor te schamen. Was het belangrijk dat het merk een positieve en krachtige uitstraling had. Door een vrolijke oranje en een stoere donkere blauw te combineren was dat het begin van de identiteit.

Het logo

Waar Anna eerst dacht om van Toos Werkloos een eigen personage te maken. Wisten we na overleg dat Anna zelf het product is en dat het dus belangrijk was dat ze zelf naar voren trad en niet een personage. We besloten daarom het logo geen karakter te maken. Na een periode van ontdekking kwamen tot een abstracter concept waarbij het werken van 9 tot 5 in het logo verwerkt zat.

Fotografie

Daar het bloggen en delen van informatie een groot onderdeel van Toos Werkloos is moesten we zorgen dat de fotografie zijn eigen karakter kreeg. Door spontane beelden uit te zetten tegen een effe merk gekleurde achtergrond kregen we een sterk beeld die we konden combineren met elementen uit de merknaam. overige fotografie kreeg zijn eigen filter met in de diepe tonen het blauw en in de hooglichten het oranje.

No items found.

Webdesign &
Development

Structuur

We besloten de website in blokken live te zetten zodat Toos Werkloos zo snel mogelijk een plek had waar ze mensen op kon ontvangen. Waarbij eerst een nood pagina gemaakt was met een contact formulier en een simpele ontvang tekst. Vervolgens werden de eerste pagina's gemaakt met blog en tot slot een release van de website waarbij de shop en leer omgeving live gingen.

No items found.

Recensie

"Ik ben heel blij dat ik al in de opstartfase van mijn bedrijf met Leon ben gaan samenwerken. Mijn vraag aan hem was 'maak alsjeblieft mijn website' maar ik kreeg veel meer dan dat. Als Leon je website maakt, neemt hij je mee in een strategie meeting. Dit was echt enorm waardevol. Ik had over sommige dingen vluchtig nagedacht, maar Leon nam me mee in het proces van het opzetten van een bedrijf en het bouwen van een sterk merk. Zo hebben we mijn doelgroep veel duidelijker omschreven, gekeken welke werkzaamheden het meest effect hebben op omzet, wat de 'waarom' achter mijn bedrijf is en nog veel meer. Informatie waar ik nu, 2 maanden later, nog steeds veel aan heb. Leon heeft dit alles vertaald naar een design wat helemaal bij mij en mijn bedrijf past. Hij is ontzettend betrokken, heeft veel kennis over branding wat hem tot een super fijne sparring partner maakt. Lang verhaal kort: ik ben ontzettend blij met onze samenwerking en twijfel er niet over dat ik hem bij een volgend project weer inhuur."

Anna Staats

Heb jij een leuk project?

Ga dan naar de contactpagina en stuur een bericht!

Naar Contact